na vele bsod

Forum voor het publiek Dutch Gaming Clan Aankondigingen, Informatie en FAQ's

Moderator: DG Administrators

Plaats reactie
-{dg}zippie

na vele bsod

Bericht door -{dg}zippie » do jul 19, 2012 12:49 am

http://tweakers.net/nieuws/66027/nvidia ... arten.html

ik heb na vele problemen infohw geinstalleerd,en bf3 op ultra gedraaid,Na dat mijn gpu van mijn videocaard 60graden is gepasseerd staat mijn systeem vast erdoor,de fan op mijn videokaard blijft op 26% draaien ,terwijl het automatisch wanneer de temperatuur verhoogd ,dan sneller zou moeten draaien ,
ik bekeek een video op ytube,en downloade een nvidia programma waarmee je handmatig de fan op 100% kon zetten..
ik op 100% zetten en bf3 op ultra
de gpu bleef op 50 graden hangen! wel een tering herrie,maar ik merkte wel dat op automatisch de fan op 26% bleef hangen en de temperatuur bleef oplopen totdat het na 10 min 60+ graden was en dan bsod
dus concussie:het automatisch systeem van de fan koeling werkt niet goed genoeg ,software matig ..
Afbeelding

user321

na vele bsod

Bericht door user321 » do jul 19, 2012 8:46 am

gebruik je nog drivers uit 2010 dan?
maar eventueel kun je met msi afterburner wel het automatische systeem vervangen.. dan kun je gewoon zelf instellen vanaf welke temp hij hoeveel % de fans moet aansturen, dus dat je pas in jetfighter-modus komt als ie echt heet wordt.
(al vind ik het wel apart dat ie er bij 60gr. al mee kapt.. ik heb kaarten op 90+ gedraaid zonder enig probleem - beschadigingen aan de chips zit je meestal pas rond de 120+ aan..)
Afbeelding

-{dg}zippie

na vele bsod

Bericht door -{dg}zippie » do jul 19, 2012 9:22 am

ik vind het ook apart ja ,60 is nog safe,pas bij 80/90 graden stoppen zou ik nog wel begrijpen
ik zal msi afterburner erop zetten
Afbeelding

Plaats reactie